check
חזון המגוון של האוניברסיטה העברית | מגוון באוניברסיטה העברית

חזון המגוון של האוניברסיטה העברית

האוניברסיטה העברית רואה במגוון תנאי למצוינות אקדמית ולמיצוי הפוטנציאל האנושי בחברה בישראל. האוניברסיטה שואפת לטפח קהילה אשר מביאה לידי ביטוי מגוון רחב של עמדות, השקפות עולם ותרבויות. אנו שואפים לאפשר לכל סטודנט וסטודנטית להרגיש רצוי ומוגן ולשגשג אקדמית, אישית וחברתית. אנו שואפים להרחיב את יכולתנו ללמוד ולהעשיר את החיים בקמפוס על ידי שילוב מגוון של ניסיונות חיים ופרספקטיבות.

לאוניברסיטה תפקיד חברתי מרכזי בהנגשת השכלה גבוהה לכלל הקבוצות בחברה הישראלית, צמצום פערים חברתיים וכלכליים וקידום מוביליזציה חברתית. לאוניברסיטה גם יעוד חינוכי ביחס לתלמידיה: על מנת להכשיר את הסטודנטים שלנו לאזרחות ולמנהיגות בחברה פלורליסטית, אנו שואפים לזמן להם מפגש והיכרות עם מגוון נקודות מבט והשקפות עולם.

האוניברסיטה העברית מחויבת למצוינות אקדמית ומחקרית. לשם כך האוניברסיטה שואפת להבטיח ששיעור בני כל הקבוצות בחברה הישראלית בקרב הסטודנטים והסגל של האוניברסיטה יהיה קרוב לחלקם באוכלוסייה. האוניברסיטה מחויבת ליצור ולשמר סביבה אקדמית נקייה מאפליה ומהטרדות על רקע ההשתייכות הקהילתית, הלאומית, העדתית, הדתית, או המינית של הסטודנטים ואנשי הסגל.